MINTAK RAJIN YER>>> =D

KALAU XNAMPAK XTAW LA

Wednesday 16 November 2011

i wish i could let u know...

1 Disember, buat pertama kali aku melihat dunia nie n melihat mak dan bapak aku.  ketika itu juga semua impian dan harapan mula dilakar n digambarkan hampir setiap malam oleh mereka (mayb la) . aku dibentuk oleh diorang utk menjadi seorang yang agak mementingkan adab dan etika. hari2 diorang pesan kat aku "belajar rajin2 nnt dah besar senang" . i admit that yang pelajaran aku diorang xpnh abaikan baek dr agama or dunia. diorang didik aku dgn cara yang agak orthodox bg aku,you know "tiger parenting".  But thats okay,I`m used to it. bapak aku tegas n i mean sgt teramat tegas. silap sket,paham2 jela. tp aku paham dia nak didik aku. so,its fair la. silap msti kena kan. masa aku kecik2 dlu ad satu soklan yang aku slalu tnye kat mak aku, "mak,kenapa abah slalu pukul abang", n jawapan yang aku slalu dgr "sebab abah sayang". masa tu mmg aku xleh trima lansung jawapan tu. hasil dia?? aku mula la cri alternatif laen utk menjadi The Rebellions Army (memberontak la). mcm2 aku bwt.
depan diorang aku akan jadi anak yang baek mengikut telunjuk diorang,tp hakikatnya aku memberontak.
aku mula cari kawan2 yang kononnye memahami aku. mula2 aku ikot mmbe2 join underground scene,skinhead. dari situ aku blaja erti perkauman,setia kawan,perjuangan(ape pnye perjuangan tah),muzik, n bnyk lagi.boleh kate every saturday mesti trun town (saturday heroes). pastu lama kelamaan budaya tu makin hilang n berubah rentak kepada satu budaya baru. yeah,we got along with it. aku mula plak terjebak dgn budaya yang hampir membinasakn nyawa aku.tp kejap jer la dlm 6 bulan cmtu jer,pastu serik dah. then budaya idop berpuak n berkaum plak. Lg dasyat,lagi terpesong jauh.(takyah citer la hal tu). abes skola plak ak dihantar utk smbung diploma kat satu tempat bru bg aku. mula hidop dengan freedom for 24/7. mula2 masuk semangat nak stdy tu berkobar2 tp lama kelamaan semakin hanyut plak. yela,dgn attention yang aku dpt masa kat kolej maw xhanyut. Last2,benda yang aku xsngka aku akan buat pun aku buat jugak. n ianya lagi menambahkan masalah hidup aku. boleh kate pakej la all The Seven Sins aku dah TERbuat sebab leka n sebab jiwa yang memberontak dari kecil. The results?? yes i`m a young parents. The cats out of the bags. No,bukan aku crita sebab nak bangga diri. Tp utk kongsi.Sharing is caring aite. aku xmnyesal dgn kesilapan dan kebodohan aku,tp learn from mistakes. Smpai kan satu masa aku mcm dah xknl dah diri aku sendiri. Jauh aku berpikir kenapa semua nie jadi. Sampaikan bapak aku yang mengaku diri dia salah sebab terlampau kasar dgn aku. honestly speaking "abah,its not your fault that my life is like this,I`ve choose my own path and my own mistakes".(sebak dalam dada) . mayb sebab satu masa dulu aku terlampau bencikan bapak aku sendiri n now,I`m a dad. sekarang bru aku sedar yang semua nie jadi sebab Dia yang kat atas sana tu nak tunjukkan aku yang xsenang nak jadi mak bapak. aku dapat rasakan apa yang bapak aku pk dulu.aku dapat rasa macam mana kepayahan dia memerah keringat n otak memikirkan masa depan aku. aku memang xrapat lansung dgn bapak aku tp sekarang aku tertanya2 kenapa aku xambik peluang tu dulu. skrg jgk aku terpikir adakah hidup anak aku pun akan jd mcm aku jgk satu hari nnt. adakah aku akan biarkan dia jadi mcm aku. n mayb tu lah soklan yang kerap kali timbul dalam otak bapak aku dulu. Susah,amat susah utk memikirkan masa depan seorang anak.but now aku dah rasa n mula rasa bersalah kat my dad. Dulu xpernah aku terpikir lansung. yang ad aku just pikir bapak aku suka pukul aku sebab nak lepas geram. aku dpt rasekan kasih syg seorang bapa n seorang anak bila aku dah tngok anak aku sendiri dr drah dging aku sendiri. risau bila dia demam,suka bila pandai sebut,ketawa bila dia blaja benda baru,gembira bila dia dpt berjalan,n risau memikirkan apa nasibnye satu hari nanti yang aku pun xde jawapan. sekarang aku paham kenapa my dad sgt strict n Lion Of The House. aku harap aku dapat keberanian utk bersemuka dengan bapak aku utk katekan yang mcm mana aku sgt hargai kasih sayang dia n aksi2 memukul n marah aku time dolu2. klau la dia xbwt aku cmtu,xmngkin aku bleh berkongsi cerita yang bagi aku sgt2 berguna klau korang pikir kan. dont blame it on your parents. its karma folks. what goes around comes around. skrg nie tanggungjawab aku semakin besar, turn aku plak didik anak aku,sedih kadang2 bila memikirkan perbuatan aku tp aku bersyukur yang aku xmenjadi lagi teruk dari binatang. FYI my son now is already 1y7m. N skrg aku juga memikirkan masa depan dia yang aku harapkan lagi baek dr aku. Be responsible, n now i understand the word making love cause it`ll just make you love each others n produce the loves one an have a lovely life. So girls, take that as a note. (ckp dgn laki xguna coz masing2 nafsu kuda). Apa yang aku coretkan kat sini just utk kongsi the dark side of me yang org xnmpak. anyway, thanks 4 reading dis. Klau rajin nak kongsi pendapat or luahan aku nie xberapa menarik please la komen. Free je. See ya..



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DAh bAca Klik SatU KAli Saja